بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

انشاالله در این وبسایت به درج مقالات پزشکی و سلامت خانواده و همچنین معرفی کتابهای کاربردی در این حوزه می پردازیم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

badghazaee

دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ب.ظ

7 راهکار مفید برای کودکان بدغذا

منبع: نی نی سایت

کودک1

بدغذایی و بهانه‌گیری کودک موقع خوردن غذا یکی از شکایت‌های اصلی مادرانی است که فرزندشان از غذای خانواده و سفره استفاده می‌کند. بسیاری از مادران در سنین 3 تا 5 سالگی که رسیدن مواد مغذی و کافی به کودک در رشد و سلامت جسمی او نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند با این معضل دست به گریبانند.

غزاله زمانی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی برای ایجاد علاقه و بیشتر شدن اشتهای کودک نسبت به غذا چند راهکار به این دسته از والدین ارائه می‌دهد:

1.قبل از وعده‌های غذایی جنب‌وجوش کنید: فعالیت روزانه و تحرک کافی کودک که از راه بازی و سرگرمی یا هواخوری در بیرون از منزل انجام می‌شود اگر قبل از وعده‌های غذایی باشد باعث بازشدن اشتهای کودک می‌شود و میل او برای خوردن غذا افزایش می‌یابد.


کودک2


2.از دیزاین غافل نشوید: از موارد دیگری که می‌توان برای ترغیب کودک به غذا خوردن استفاده کرد و بسیار نیز موثر است تزیین غذاست. به کار بردن خلاقیت و تزیین غذای کودک با مواد خوراکی داخل بشقاب و  ساختن تصویرها و شکل‌های جالب توجه باعث می‌شود کودک به خوردن غذا بیشتر از قبل علاقه نشان دهد. برای ایده گرفتن و تزیین غذا می‌توانید از طرح‌های مختلفی که در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند استفاده کنید.

3.موقع‌شناس باشید: بهتر است غذاخوردن کودک روی یک برنامه اصولی و منظم باشد و ساعت مشخصی داشته باشد. توجه به اینکه کودک موقع غذاخوردن خسته و خواب‌آلود نباشد نیز به مصرف بهتر غذا از سوی کودک کمک کند.

4.به علایق کودک توجه کنید: طبخ غذاهای مورد علاقه کودک همیشه راهکار مفیدی برای ایجاد انگیزه برای غذا خوردن است. اما این موضوع به این معنا نیست که اگر کودکی تمایل به مصرف نوع خاصی از غذا نشان نداد، به سرعت غذا را تعویض کنیم. همیشه نمی‌توان غذاهای مورد علاقه کودک را طبخ و مصرف کرد بنابراین سعی کنید غذاهای جدید را به دفعات و با فواصل زمانی مناسب به او دهید ولی توجه داشته باشید در صورتی که کودک تمایلی به خوردن غذا نشان نداد او را مجبور به تمام کردن آن نکنید اما چند روز بعد مجدداً آن غذا را درست کنید و این روش را تا مادامی که ذائقه کودک به خوردن آن غذا  عادت کند تکرار کنید.

5. کودک را در روند طبخ شریک کنید: یک روش دیگر این است که از کودک بخواهید در طبخ غذایی که قرار است بخورد به شما کمک کند. بچه‌ها عاشق این هستند که مواد را با هم مخلوط و طبخ کنند. این پیشنهاد  مطمئنا با استقبال کودک همراه می‌شود و علاوه بر اینکه فرآیند طبخ را برای شما و او تبدیل به یک فرصت وقت گذرانی و لذت بردن با هم می‌کند، کودک را برای خوردن آنچه خودش در تهیه آن نقش داشته است، ترغیب می‎کند.


کودک3


6.هله‌هوله ممنوع: عدم مصرف شیرینی، شکلات، آبمیوه‌های صنعتی و حتی محصولات شور مثل چیپس و پفک و امثال آنها در بین وعده‌های غذایی بر خوب غذا خوردن کودک تاثیر مثبتی می‌تواند داشته باشد. این خوراکی‌ها علاوه بر اینکه فاقد هرگونه مواد مغذی برای بدن هستند و با کالری بالا و مواد مضر به سلامت کودک آسیب می‌رسانند باعث بی‌اشتهایی و عدم رغبت به غذا و خوراکی‌های مفید نیز می‌شوند.

7.ترکیبات جدید بسازید: اگر بچه غذا را نخورد ترکیبات آن را برای کودک عوض کنید. به عنوان مثال اگر کودک شما به خوردن سوپ علاقه نشان نمی‌دهد موادی که دوست ندارد را حذف کنید و چیزهای دیگری به آن اضافه کنید. می‌توانند با حفظ ترکیب قبلی نیز مواد جدیدی به ترکیب اضافه کنند که به مورد پسند شدن طعم آن برای کودک کمک کند.



کلاه کودکان Flipeez

کلاه


کلاه کودکان Flipeez

طراحی بسیار جذاب و دوست داشتنی

دارای گوش و دسـت های حرکتی


جنس نرم و لطیف و کیفیت عالی



قیمت : 35000 تومان



کلاه از پوشش های محبوب مردم در سراسر دنیاست که در مدل های مختلف و متنوعی به بازار آمده است. فروشگاه میهن استور امروز یک کلاه جدید و جالب رو به شما دوستان معرفی میکنه که به نظر ما تمام بچه ها خوششون میاد. جالبی این کلاه به داشتن یک پمپ دستی هوا در یکی از آویزها هستش که با فشردن پمپ، گوش و یا دستهای کلاه حرکت میکنند. این کلاه ها کیفیت خیلی خوبی دارند، لایه درونی نرم و لطیف هستش و لایه بیرونی هم به نظر میرسه که مقاوم و خوب باشه و چون ظاهرشون هم جالبه، انتخاب خیلی خوبی برای هدیه هستند و ظاهر زیبای اون باعث میشه کودکان در سرما با اشتیاق از اون استفاده کنند.


قیمت : 35000 تومان



ویژگی های کلاه کودکان Flipeez:
- محصولی از برند Flipeez
- طراحی بسیار جذاب و کاربردی
- دارای گوش و دستهای حرکتی
- جنس نرم و لطیف
- کیفیت عالی



روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.
قیمت : 35000 تومان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی