بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

انشاالله در این وبسایت به درج مقالات پزشکی و سلامت خانواده و همچنین معرفی کتابهای کاربردی در این حوزه می پردازیم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

zayeman

سه شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ق.ظ

نشانه های آغاز زایمان

زایمان

منبع: madarsho.com

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه‌ها معمولاً با انقباضات شدید و منظم رحم شروع می‌شود. اگر احساس می‌کنید علائمی از شروع زایمان دارید، بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید. مطلب زیر در شناختن علائم شروع زایمان به شما کمک خواهد کرد.

علائم شروع زایمان

زنانی که برای اولین بار باردار می‌شوند معمولاً نگران شروع زایمان خود هستند. ممکن است هر انقباضی را به عنوان شروع زایمان فرض کنند و سریع به بیمارستان مراجعه کنند. با شناختن علائم شروع زایمان که در کلاس‌های آمادگی برای زایمان آموخته‌اید یا پزشک برای شما توضیح داده است، می‌توان از نگرانی‌های زایمان کم کرد. مادر باید بداند که معمولاً از زمان شروع علائم زایمان تا زایمان، ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. برخی از علائم نشان‌دهنده‌ی شروع فرایند زایمان در زیر آمده است:

انقباضات زایمان: انقباضات رحم، اولین و واضح‌ترین نشانه‌ی شروع زایمان است. این انقباض‌ها مانند دردهای شدت‌یافته‌ی عادت ماهانه است. احتمالاً انقباضاتی را در طول بارداری و به خصوص در اواخر آن داشته‌اید که این انقباضات بدون درد در طول بارداری، انقباضات براکستون هیکس (Braxton Hicks) نامیده می‌شود و در واقع نشانه‌ی زایمان به حساب نمی‌آید. وقتی این انقباض‌ها منظم و شدت‌ آنها بیشتر شده باشد و بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شروع فاز اول زایمان باشد. با پیشروی زایمان، تعداد انقباض‌ها بیشتر، طولانی‌ و قوی‌تر می‌شود. تا زمانی که هر انقباض ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول ‌کشید و فاصله بین هر انقباض به پنج دقیقه رسید، شما وارد فاز اول زایمان شده‌اید و بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید. نیازی نیست نگران باشید، زیرا تا خارج شدن نوزاد هنوز چند ساعت فرصت دارید.

ترشحات نشانه‌ی زایمان: در طول دوران بارداری، مخاط دهانه‌ی رحم یا پلاگ موکوس در دهانه‌‌ی رحم ایجاد می‌شود. این مخاط درست قبل از شروع درد‌های زایمان یا ابتدای آن شروع به خارج شدن می‌کند و شما آن را به صورت ترشحات صورتی، چسبنده و ژله‌مانندی مشاهده خواهید کرد. رنگ صورتی این ترشح به دلیل خون‌آلود بودن آن است و طبیعی است که مایع مخاطی با خون آغشته شود. اگر خونریزی بیشتر باشد، می‌تواند نشان‌دهنده‌‌ی این باشد که مشکلی وجود دارد و باید بلافاصله با پزشک یا بیمارستان تماس گرفته شود. این ترشحات نشان می‌دهد که دهانه‌ی رحم در حال باز شدن و زایمان در حال آغاز یا پیشرفت است. در برخی موارد، ممکن است با شروع انقباضات زایمان، چنین ترشحاتی در زنان باردار وجود نداشته باشد.

پاره شدن کیسه‌ی آب: امکان دارد کیسه‌ی آب که محافظ جنین است، قبل یا هنگام زایمان پاره شود. پاره شدن کیسه‌ی آببه معنی آغاز زایمان است؛ اگرچه پاره شدن کیسه‌ی آب در میانه‌ی بارداری ممکن است به دلیل مشکل دیگری باشد ولی در هفته‌های آخر بارداری خروج هر گونه آب از واژن می‌تواند به معنی پارگی کیسه‌ی آب باشد که یکی از علائم شروع زایمان است. کیسه‌ی آب معمولاً با پیشرفت زایمان پاره می‌شود، اما در برخی موارد که این کیسه هنوز پاره نشده است، پزشک برای پیش بردن زایمان، کیسه‌ی آب را پاره می‌کند. درصورتی‌که پارگی کیسه‌ی آب، پیش از شروع درد زایمان اتفاق بیفتد، بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید.

درد لگنی و کمردرد: ممکن است قبل یا با شروع فاز‌های اولیه‌ی زایمان در ناحیه‌ی پایین کمر، لگن و محدوده‌ی‌ مقعد احساس فشار و درد داشته باشید. شروع این درد و فشار می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نزدیک شدن به زایمان یا شروع شدن فاز اول آن باشد.

زمان مراجعه به پزشک

پزشک معمولاً در معاینات مربوط به هفته‌های آخر بارداری با شما در مورد علائم آغاز زایمان صحبت می‌کند و زمان مراجعه به بیمارستان یا تماس ضروری را مشخص می‌کند. معمولاً زمانی که انقباضات شما منظم شده‌اند و هر پنج دقیقه یک‌ بار، انقباضات شدیدی دارید که ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول می‌کشد، باید با پزشک تماس بگیرید. در صورت خروج مقداری مایع که می‌تواند حتی چند قطره باشد، از آنجا که احتمال پاره شدن کیسه‌ی آب وجود دارد، بهتر است با پزشک تماس بگیرید و به بیمارستان بروید. پزشک شما را معاینه می‌کند و اگر انقباضات هنوز شروع نشده باشد و مشکلی سلامتی شما و جنین را تهدید نکند، ممکن است از شما بخواهد که به خانه بروید و تا شروع انقباضات صبر کنید. در برخی موارد، با توجه به حجم مایع آمنیوتیک و وضعیت جنین ممکن است شما را در بیمارستان و تحت نظر قرار دهد. به همین دلیل بهتر است در صورت احتمال پاره شدن کیسه‌ی آب، حتی اگر انقباضات هنوز شروع نشده بود، باید به بیمارستان مراجعه کنید. زیرا پاره شدن کیسه‌ی آب در هر سنی از بارداری به معنی پایان بارداری است و اگر ختم بارداری در این موارد، طی ۲۴ ساعت رخ ندهد، جان مادر و نوزاد به خطر می‌افتد. همچنین اگر حجم خون زیادی در ترشحات واژن شما بود، ممکن است نشانه‌ی وجود مشکلی باشد. ترشحات نشانه‌ی زایمان صورتی رنگ هستند و مقدار کمی خون در آن وجود دارد که طبیعی است، اما خونریزی واضح، به مقدار کم یا زیاد نشانه‌ی وجود مشکلی است که باید به دنبال آن حتماً و فوراً به بیمارستان مراجعه کنید.

فرم دهنده ایربرا (Aire Bra) ترکیه

فرم دهنده

فرم دهنده سینه ایربرا (Aire Bra) ترکیه

محصولی فوق العاده، ویژه خانم هایی

که به تناسب و فرم اندام خود اهمیت می دهند.


تهیه شده با بهترین جنس

بدون ایجاد حساسیت

محصول کشور ترکیه


ارائه شده در سایز های S-M-L-XL

و رنگ های مشکی، سفید و کرم


انتخاب سایز و رنگ در مراحل فرم خرید صورت می گیرد.



قیمت : 40000 تومان



ایر برا شما را از پوشیدن گن ها و لباس های آزار دهنده و غیر استاندارد راحت می کند. دیگر اثری از حساسیت به علت الیاف و فنر های بی کیفیت نخواهید دید. ایر برا با کیفیتی مثال زدنی محصولی از کشور ترکیه و ساخت شرکت Slim N, Lift می باشد.
ایر برا با طراحی خاص و منحصربفرد خود، سینه ها را بدون استفاده از فنرهای آهنی و پلاستیکی بالا نگه داشته و از بد فرمی و افتادگی زودرس سینه نیز جلوگیری می نماید.
این محصول با جنس خاص و بافت مخصوص خود همچنان که یک سوتین مناسب راحت برای شماست، بدون هیچ فشار اضافه و زحمتی مانند گن نیز برای شما عمل می کند و تمامی عضلات اطراف سینه را جمع می کند.
ایر برا را فقط کافی است امتحان کنید، شما هم آن را به عنوان راحت ترین و مناسب ترین لباس زیر خود برای تمامی موقعیت ها انتخاب می کنید. مهمانی، جشن، کنفرانس، محل کار هیچ تفاوتی ندارد روز خود را به راحتی و بدون دردسر های معمول دیگر سوتین ها صرف کار ها و لذت بردن از لحظات خود نمایید.


قیمت : 40000 تومان



ویژگی های ایر برا Aire Bra:
- فاقد هر گونه درزی بوده و بر روی بدنتان جا و خط نمی اندازد.
- تا ۲ سایز بالاتر کش می آید و به فرم و قالب بدن شما در می آید.
- از بهترین مواد و الیاف و با کیفیت بسیار بالا به صورت پارچه کشباف چهار طرفه و با عمر مصرف طولانی ساخته شده است.
- قابل شستشو در ماشین لباسشویی(با آب سرد) و ضد چروک است و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می کند.
- به بهتر و زیبا تر به نظر رسیدن ظاهر شما کمک می کند بدون اینکه احساس ناراحتی کنید.
- تمام قسمت های مورد نظر بدن شما را می پوشاند و به شما ظاهری صاف و بدون خط و چین خوردگی می دهد.
- مناسب برای استفاده در زمان کار و ورزش و استراحت در منزل و زمانی که احتیاج دارید ظاهری مناسب و متعارف و در عین حال احساس راحتی و آزادی تحرک داشته باشید.
- جایگزینی مناسب برای سوتین های اسفنجی در گرمای تابستان.
- ضد حساسیت.
- بسیار مناسب و راحت برای بانوان باردار و مادران شیرده.
- از افتادگی سینه جلو گیری میکند.



روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت : 40000 تومان


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی