بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

انشاالله در این وبسایت به درج مقالات پزشکی و سلامت خانواده و همچنین معرفی کتابهای کاربردی در این حوزه می پردازیم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

salamate/post/dar/bardari

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۳۶ ق.ظ

سلامت پوست در دوران بارداری

منبع: هفته نامه سلامت/برترین ها

لکه‌های بارداری,مراقبت از پوست در بارداری

پوست صورت خانم‌های باردار در دوران بارداری حساس‌تر می‌شود

 

فشار جسمی تغییریافته در دوران بارداری اغلب برای خانم‌های باردار دشوار است. اما با چند ترفند کوچک می‌توان این ناراحتی را کاهش داد. خانم‌هایی که آگاهانه با این وضعیت تغییریافته کنار می‌آیند، احساس خوشایندی با شرایط ایجادشده خواهند داشت و بعد از تولد کودک آسان‌تر به وضعیت اولیه خود برمی‌گردند. در دوران بارداری بدن خانم‌ها تغییر می‌کند.
 
نه‌تنها شکم به‌طور پیوسته رشد می‌کند، بلکه کل ارگانیسم خود را با وضعیت تغییریافته و نیازهای کودک سازگار خواهد کرد. برای بدن مادر این یک فشار بزرگ است. با وجود تنش خانم باردار می‌تواند احساس خوشایندی داشته باشد، البته اگر حس جدید بدنش را بپذیرد و از چند توصیه تبعیت کند.
 
 1 ماساژ شکم با روغن
شکم در راس بارداری قرار دارد. گرچه پوست از طریق استروژن الاستیک‌تر می‌شود، اما مراقبت‌های ویژه برای پیشگیری از ترک و علائم کشش ضروری است. روزانه پس از دوش گرفتن روغن نرم و لطیف استفاده کنید و به آرامی روی پوست شکم ماساژ دهید. ماساژ را محتاطانه با نوک انگشت انجام دهید. برای اینکه پوست انعطاف‌پذیرتر شود، روغن را به شکل دورانی پخش کنید.

2 مراقبت محتاطانه از پوست صورت
پوست صورت خانم‌های باردار در دوران بارداری حساس‌تر می‌شود. اغلب تاثیرات مثبت است؛ لکه‌های پوستی ناپدید می‌شوند و چهره‌ای تازه به فرد می‌دهند، اما در مقابل این مورد ممکن است پوست بی‌نهایت خشک شود. در دوران بارداری تنها از لوسیون شستشو با pH خنثی بسیار ملایم استفاده کنید و هرگز از لوسیون صورت الکلی استفاده نکنید زیرا پوست را خشک می‌کند.

3 استفاده از شامپوی ملایم
موها نیز از طریق تغییرات هورمونی در طول دوره بارداری در معرض فشار قرار می‌گیرند. بسیاری اوقات خانم‌های باردار به‌‌دلیل داشتن موهای بسیار چرب، شکننده و بدحالت در این دوران رنج می‌برند. از طرفی، ممکن است موها انعطاف‌پذیرتر و پرپشت‌تر از قبل به‌نظر برسند. در هر صورت، برای مراقبت از موها تنها باید از شامپوی ملایم استفاده کنید. از آب داغ برای آبکشی موها یا حتی باد گرم سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید.

4 استفاده از پاک‌کننده مناسب صورت
جوش دوران بارداری، حتی با بهترین ماده ضدجوش روی پوست صورت تمیز نشده نمی‌تواند موثرباشد بنابراین، پاکسازی کامل صورت صبح‌ها و شب‌ها ضروری است.

از آنجا که صابون معمولی به لایه محافظ پوست آسیب می‌رساند، بهتر است استفاده نشود. در غیر این صورت باکتری‌ها به‌راحتی می‌توانند مستقر شوند و مشکل لکه‌های پوستی در دوره بارداری را تشدید کنند. پاک‌کننده آرایشی و بهداشتی طبیعی و خوب عوامل مصنوعی ندارد، در عوض سورفاکتانت(ترکیباتی آلی) که مشتق‌شده از مواد گیاهی است در آن وجود دارد. اگر چه این فوم‌ها کف نمی‌کنند، اما با محیط‌زیست سازگار و برای پوست مناسب‌اند.


  لکه‌های بارداری,مراقبت از پوست در بارداری

در دوران بارداری تنها از لوسیون شستشو با pH خنثی بسیار ملایم استفاده کنید 

 
5 حمام بخار صورت
حمام بخار صورت آماده‌سازی بسیار خوب برای رطوبت‌رسانی یا ماسک صورت ضدآکنه پس از آن است.

بخار منافذ پوست را باز و تمیز می‌کند و به عنوان درمان خانگی به شیوه طبیعی در برابر آکنه و جوش موثر است. حمام بخار بهترین روش برای پاکسازی عمقی و مراقبت از پوست است.

• مواد لازم: 2-1 لیتر آب داغ، یک کاسه بزرگ، 3 کیسه چای بابونه و یک حوله آماده کنید.

• روش کار: کیسه‌های چای را داخل کاسه آب جوش قرار دهید. سر خود را به سمت کاسه خم کنید و با یک حوله طوری که هیچ بخاری نتواند بیرون رود روی سر و کاسه را بپوشانید. اگر برای اولین بار در حمام از بخار صورت استفاده می‌کنید یا پوست حساسی دارید، 10دقیقه زمان کافی است.

به احساس خود توجه کنید. اگر احساس می‌کنید بخار بیش از حد گرم است می‌توانید حوله را بلند کنید و تهویه کوتاهی انجام دهید.

اگر به‌طور منظم حمام بخار بگیرید، متوجه خواهید شد هیچ چیز پوست شما را عمقی‌تر و موثرتر تمیز نخواهد کرد.

6 استفاده از ماسک روغن درخت چای برای لکه‌های بارداری
به‌راحتی و به‌صورت انتخابی می‌توانید روغن درخت چای را برای درمان جوش در دوران بارداری استفاده کنید. ماسک جوش خاک‌رس و روغن درخت چای به‌سرعت ساخته می‌شود.

• مواد لازم: 2-1 قطره روغن درخت چای ارگانیک، 1 قاشق غذاخوری خاک‌رس و آب.

• طرزتهیه: برای تهیه این ماسک تمام مواد را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصل را روی پوست تمیز به جز اطراف چشم قرار دهید.20-15 دقیقه زمان برای تاثیرگذاری لازم است. صورت را با آب ولرم بشویید و از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

7 استفاده از ماسک مخمر جوش
مخمر تاثیر ضد باکتری و ضدالتهابی دارد بنابراین از روند درمان طبیعی پوست پشتیبانی می‌کند.

برای تهیه ماسک مخمر ابتدا داخل یک کاسه مخمر تازه را با 4 قاشق غذاخوری شیر ولرم ترکیب کنید و خمیر به‌دست آمده را روی صورت قرار دهید (به‌جز اطراف چشم ولب) تا خشک شود سپس با آب بشویید و پوست را با مرطوب‌کننده مناسب پوشش دهید.

8 استفاده از ماسک خاک‌رس برای رفع لکه‌های پوستی
خاک‌رس چربی باقیمانده را می‌گیرد و تاثیر ضدالتهابی دارد و تا حدودی تاثیر خشکی روی پوست می‌گذارد. پوست با تاثیر گرمای تشکیل‌شده گردش خون پیدا می‌کند و با اکسیژن تامین می‌شود.

خاک‌رس را با آب به میزانی مخلوط کنید که خمیر منسجمی به‌دست آید. خمیر را 30-15دقیقه روی صورت قرار دهید تا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید.

9 لایه‌بردار برای خانم‌های بارداری که پوست حساس دارند
خانم‌هایی که با وجود جوش یا آکنه پوست حساس‌تری دارند باید هنگام انتخاب لایه‌بردار مکانیکی بدن مراقب باشند.

برای پوست‌های حساس مواد ساینده طبیعی مانند بلغور جو دوسر مناسب‌تر است.

 برای اسکراب بلغور جو دوسر، 4 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر و آب نیاز دارید.

مواد تشکیل‌دهنده را در یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید تا به شکل خمیر کرمی درآید و با حرکات دایره‌ای روی صورت پخش کنید.

 




بارداری و زایمان راحت با...


پودر حجم دهنده موی سر مورست - Morast

پودر حجم دهنده موی سر مورست (Morast)

تاثیری معجزه آسا و جادویی در 30 ثانیه

دیگر قصه موهای از دست رفته خود را نخورید ...

پدیده محصولات آرایشی ...

برنده اختراع قرن محصولات آرایشی در آمریکا

چه هدیه ای بهتر از جوانی؟

با مورست تا جوانی فقط 30 ثانیه فاصله دارید

با مجوز رسمی از وزارت بهداشت ایران




قیمت : 22000 تومان


دیگر غصه موهای از دست رفته خود را نخورید


مورست یک اسپری یا کرم نیست، مورست هرگز یک دارو نیست

مورست برنده بهترین اختراع قرن محصولات آرایشی در آمریکا می باشد

با مورست فقط بعد از 30 ثانیه مو های شما پر پشت و زیبا خواهند شد ...


قیمت : 22000 تومان

آیا دارو و درمان روی موهایتان جواب نداده؟ آیا از کم مویی خود رنج می برید؟ بهترین و عملی ترن راه حل شما استفاده از مورست می باشد. مورست ریزش مو های شما را مخفی و موی سر شما را پر پشت می کند.

مشخصات مورست:
نام محصول: پودر پرپشت کننده مورست
نام به لاتین: Morast
ساخت کشور: سوئد 
دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان ایران: 34/13369
درجه کیفیت: کیفیت عالی
رده مصرف: مردان ، زنان ، همه سنین
وزن خالص محصول: 12/5 گرم

پرپشت کننده و حجم دهنده مو در 30 ثانیه، 100% گیاهی و بدون عوارض

با خاصیت ضد باکتری و ضد ریزش مو، محصول کشور سوئد





مورست "Morast" چیست؟
مورست مواد کوچک ساخته شده از الیاف مصنوعی و پروتئین کراتین است که تقریبا مثل همان ماده شاخی مو شما ساخته شده است.  هنگامی که شما از مورست استفاده می کنید این الیاف به مو های شما می چسبند و رشته مو های مجازی برای شما ایجاد می کنند و به این گونه مو های شما را پرپشت نمایان می دهند.
مورست ترکیب جدید حیرت انگــیزی از رشته های بســـیار نازک و ظریف است که کاملاٌ با موهای موجود شما پیوند میخورد .این رشته ها از جنس همان پروتئین کراتین موی خودتان است که از طریق فرایندی منحصربه فرد به نحوی ساخته شده اند که به گونه ای غیرقابل تشخیص باموهای شما یکی میشوند با مصرف آن بلافاصله موی سر شما پرپشت تر میشوند و ظاهر طبیعی گذشته خود را باز می یابد به گونه ای که هرگز حتی تصور آن را نکـرده اید.
طرز مصرف مورست بسیار ساده است فقط کافیست ظرف مخصوص مورست  را بر روی محلی که موهای شما در آن منطقه کم پشت شده نگاه دارید و آن را به آرامی تکان دهید. در عرض چند ثانیه هزاران رشته موی نازک هم رنگ موی شما در کنار موهای نازک وکم پشت شما تنیده میشوند این رشته ها به علت بار الکتریسیته ساکنی که در آنها وجود دارد چنان محکم ومطمئن به موهای شما متصل میشود که تمام شبانه روز و حتی در حین باد و باران نیز در جای خود باقی میماند.
مورست 100% طبیعی و گیاهی می باشد که برای موهای کم پشت قابل استفاده می باشد. خرده های الیاف بسیار کوچک با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشترفته به دانه های باردار مغناطیسی تبدیل شده، به موهای کم پشت متصل میشوند و به صورت طبیعی آنها را پرپشت تر و زیباتر می کنند.
حتی رنگ های استفاده شده در این محصول از نوع گیاهی می باشند. این محصول به دلیل استفادۀ خارجی (EXTERNAL USE) کوچک ترین خطری برای مو ندارد.

دیگر پرپشت شدن مو های شما یک رویا نیست

با مورست در عرض 30 ثانیه موهای شما پرپشت و زیبا خواهد شد


قیمت : 22000 تومان

ویژگی های محصول:
 - استفاده آسان و سریع
 - کاملا بی خطر و بدون عوارض
 - جواب دهی فوری و سریع (در عرض 30 ثانیه)
 - جواب دهی 100درصدی روی همه افراد
 - قابل استفاده در همه جا
 - با ماندگاری بالا

چگونه از مورست استفاده کنیم؟
قبل از مصرف مورست حتماً موهای خود را با آب گرم و شامپو خوب بشویید. کمترین چربی باعث عدم استحکام قدرت چسبندگی مورست به موهای شما می شود.
سپس مورست را با فاصله حداقل 15-10 سانتی متر روی قسمت های کم پشت مو بپاشید. سپس با کف دست و یا یک شانۀ پلاستیکی آن ها را به قسمت های پایین تر تار مو هدایت کنید، به صورتی که ذرات مورست به قسمت های پایین کف سر شما متصل گردند. توجه داشته باشید اینکه این عمل باید بسیار آرام انجام شود. دوباره با کمک آینه قسمت های کم پشت را مجدداً مورست بریزید و دوباره آن ها را به قسمت های پایین مو هدایت کنید تا کوچک ترین اثری از کم پشتی باقی نمایند.
برای نتیجۀ بهتر می توانید از FIXATOR یا اسپری های حالت دهند مو استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شوند که یک لایه دی الکتریک بر روی موها و ذرات مورست ایجاد گردد و طول عمر استفاده را افزایش می دهد و چسبندگی را بیشتر می کند.همچنین در محیط های مرطوب استفاده از اسپری مو توصیه می گردد.
باران و و عرق و یا رطوبت های خارجی اثری بر روی مورست ندارد. از شنا کردن با مورست خودداری کنید و حتی المقدور بعد از استفاده به موهایتان دست نزنید تا شکل آن ها به هم نریزد.
برای خانم ها پس از اتمام کامل آرایش مو مصرف آن پیشنهاد می شود که باید قسمت های پایین مو و چسبیده به کف سر منتقل گردد و سپس اسپری استفاده گردد. برای ایجاد فرم و حالت در جلوی موها قسمت هایی از سر که دچار کم پشتی می باشد پیشنهاد می گردد که ابتدا از اسپری استفاده کنید و آن را با سشوار حالت دهید و خشک کنید و سپس از مورست استفاده کنید و پس از مصرف مجدداً اسپری بزنید. البته معمولاً مورست را برای قسمت هایی که کم ترین حالت دادن را انتظار دارید استفاده کنید که باید از قسمتهای پائین مو به قسمتهای چسبیده به کف سر منتقل گردد.



روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت : 22000 تومان

نظرات  (۲)

۱۰ دی ۹۶ ، ۱۴:۴۸ آشنایی Ashenaee
تفاوت های تونر با اسکراب پوست و کاربردهای هر کدام بدین شرح استتونر (toner) یا لوسیون تونیک چیست؟

  • بقایای شیر پاک کن را پاک می کند.مخصوصا آنهایی که الکل دارند حس طراوت را القا می کنند.
  • تونر PH به هم ریخته پوست را دوباره بر می گرداند
  • تونرهای خوب ترشحات غدد سباسه و عرق را تنظیم کرده و به مرور منافذ را می بندند.
  • شکلی آب مانند دارند.
  • دو نوعند: بدون الکل یا طراوت دهنده (freshner) اند و مخصوص پوستهای خشک ، نوع دیگر دارای الکل و قابض (astringent) اند و مخصوص پوستهای چرب.

اسکراب (scrub) یا گوماژ چیست؟
  • تمیز کننده های پوست از سلولهای مرده لایه شاخی هستند که با روش مکانیکی (سایشی) این کار را انجام می دهند.
  • فراورده ای دانه دار با پایه ژلی هستند.
  • پوسته بردارند و با لایه بردارها کاملا متفاوتند.
  • دو نوعند: دانه ریز (fine) که با چشم دیده نشده اما با دست لمس می شوند و مخصوص پوستهای خشک و معمولی اند. دانه درشت (corse) که با چشم هم دیده می شوند و مخصوص پوستهای چرب هستند.
۱۰ دی ۹۶ ، ۱۴:۵۶ آشنایی Ashenaee
فواید ماسک گذاری بر روی پوستماسک گذاری از شیوه های مهم در پاکسازی، احیاء پوست و حفظ طراوت و زیبایی پوست می باشد. 
ماسک ها از انواع میوه ها، گیاهان و مواد معدنی تهیه میشوند و فواید کلی آنها شامل:
  • پاکسازی و پاک کنندگی پوست.
  • مقدمه ای برای انجام پیلینگ پوست.
  • تقویت کننده، افزایش قوام پوست و سفت کننده.
  • ایجاد شادابی و طراوت پوست
  • بسته به نوع افزودنی ها گاهی دارای خواص درمانی می شود.
  • باعث رطوبت رسانی می شود.
  • افزایش تنفس سطحی پوست را سبب می شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی