بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

انشاالله در این وبسایت به درج مقالات پزشکی و سلامت خانواده و همچنین معرفی کتابهای کاربردی در این حوزه می پردازیم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

subcision

دوشنبه, ۶ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱ ق.ظ

راه های از بین بردن جای جوش

زیبایی



منبع:

http://drshams.clinic


آکنه و جوش تجربه ناخوشایند بسیاری از افراد در سنین بلوغ و نوجوانی است که معمولا بعد از این سنین از بین میرود. اما اسکار بازمانده از آن ها تا آخر عمر روی پوست باقی می ماند و زیبایی پوست صورت را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله به معرفی ۲ تکنیک کاربردی برای از بین بردن جای جوش می پردازیم.

ساب سیژن (subcision)

به آزاد کردن چسبندگی های میان پوست و بافت همبند زیر آنها ساب سیژن گفته می شود. این روش بیشتر برای ترمیم فرورفتگی محل جوش های عمیق که ناشی از آکنه یا همان جوش های جوانی ست، کاربرد دارد. از آنجا که چسبندگی و فیبروز زیر محل جوش از اصلی ترین عوامل فرو رفتگی پوست است (موجب کشیده شدن پوست به داخل می گردد)، بخش ضروری برای درمان این نوع ضایعات پوستی آزاد کردن این نوع چسبندگی هاست.

روشهای انجام سابسیژن پوست صورت

ساب سیژن ممکن است با دو روش قدیمی یا جدید انجام شود که شرح این دو روش بصورت زیر است:

۱- روش قدیمی

در این روش از سوزن نوکور که تقریبا شبیه به نیزه می باشد، استفاده می شود. پزشک متخصص ابتدا سوزن را به بافت های زیر پوست وارد می کند و با حرکت دادن های پی در پی آن، بافت های فیبروتیک و چسبندگی ها را برش می دهد که گاها این عمل با خونریزی نیز همراه است. از مهم ترین معایب این روش می توان به کبودی محرض صورت، درد زیاد هنگام درمان، ایجاد محل های جوش جدید و حتی تشدید فرو رفتگی ها اشاره کرد که که باعث شده این روش تقریبا به فراموشی سپرده شود(!)

۲- روش جدید

در این روش از وسیله ابداعی ساب سیژن استفاده می شود. از آنجا که این دستگاه تحول بزرگی در درمان جای جوش، جای زخم هایی چون سالک، جوانسازی پوست در افراد مسن و… ایجاد کرده است، این روزها تقریبا در همه کلینیک های درمانی این روش بکار برده می شود.

لازم بذکر است که ساب سیژن بطور کلی بیشتر برای افراد با خط خنده عمیق، افراد مسن با چین و چروک های آشکار و افرادی که دارای محل های جوش عمیق و فرو رفته هستند، توصیه می شود.

و به عنوان نکته پایانی بهتر است بدانید برای درمان موثر جای جوش بهتر است علاوه بر ساب سیژن از روش های درمان ترکیبی نظیر لیزر درمانی، پیلینگ شیمیایی، پانچ و… استفاده کنید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا همان CIT یکی دیگر از راه های از بین بردن جای جوش است که با تحریک کلاژن سازی، ترمیم ساختار پوست آسیب دیده و تغییر کرده را موجب می شود.

در این روش درمانی چند سوزن خیلی ظریف و استریل شده با سرعت و عمق مشخص شده بوسیله پزشک متخصص به شکل همزمان وارد لایه درم پوست می شوند که در این حالت باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن شده و موجب افزایش تولید رشته های کلاژن و الاستین و بالا رفتن ضخامت لایه اپیدرم پوست می گردد.

مهم ترین مزیت میکرونیدلینگ این است که برخلاف تکنیک های لیزر، آسیب زیادی به لایه سطحی پوست وارد نکرده و در نهایت عوارض پوستی را در پی نخواهد داشت.

همچنین با این روش قادر به وارد کردن ویتامین های C و E به لایه درم پوست هستیم که این ویتامین ها نقش بسزایی در کلاژن سازی پوست دارند.

برای جوان سازی پوست، از بین بردن جای سوخت قدیمی و ترک های پوستی ناشی از بارداری و… می توان از این روش بهره برد. اما این روش ممکن است دارای خطراتی برای افرادی که سرطان پوست داشته یا دچار اختلال های خونی، دیابت، صرع و عفونت یا تبخال حاد می باشند، باشد.

توجه داشته باشید که استفاده از سوزن مشترک برای چند فرد می تواند به علت کند شدن سوزن ها و نیز آلودگی باعث تخریب بافت ها و عفونت شده و صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت افراد ایجاد نماید. شما می توانید میکرونیدلینگ را در کلینیک زیبایی وارسته با آرامش خاطر و بدون هیچ گونه نگرانی انجام دهید و مطمئنا از نتایج آن نیز رضایت کافی را خواهید داشت.



نظرات  (۲)

مطالب کاربردی بود ممنون

۱۰ دی ۹۶ ، ۱۵:۰۹ آشنایی Ashenaee
یتوانید با روشهای ساده زیر جوش های صورت را از بین ببرید

  • ٥٠ گرم اسطوخودوس را دم کرده و سپس از صافی گذرانیده و ٤٠ گرم آرد سویا به آن اضافه کرده تا خمیر شود سپس یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش همراه با نصف قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کرده و به هم بزنید تا حالت خمیری به خود گرفته سپس به صورت بمالید. در هفته سه بار تکرار کنید.
  • گوجه فرنگی را نصف کرده و آرام بر روی جوشها بمالید و پس از آن صورت را با آب سرد بشویید.
  • سفیداب قلع را در سرکه حل کنید و بر روی جوشها بمالید.
  • پیاز رنده شده را با سرکه مخلوط کرده و روی جوشها بمالید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی