بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

انشاالله در این وبسایت به درج مقالات پزشکی و سلامت خانواده و همچنین معرفی کتابهای کاربردی در این حوزه می پردازیم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

علل دردهای زیر شکم در خانم ها


دردهای شکم

1- آپاندیسیت

ورم و التهاب آپاندیس را آپاندیسیت می گویند.

آپاندیس، زائده ای کرم مانند است که به ابتدای روده بزرگ متصل می باشد.

علائم آپاندیسیت عبارت است از: درد شدید در قسمت پایین و راست شکم، تهوع و تب.

آپاندیس عفونی و ملتهب باید فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد و برداشته شود، زیرا ناگهان می ترکد و عفونت را در سراسر شکم پخش می کند و این تهدیدی برای زندگی فرد می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۸ ، ۱۰:۰۶
mona sarabi

رنگ موی ماهاگونی


هارگونی

 

رنگ موی ماهاگونی از معدود رنگ‌هایی است که به اکثر چهره‌ها و با رنگ پوست‌های متفاوت می‌آید. این رنگ مو، می‌تواند زیبایی خیره‌کننده‌ای را برای موها ایجاد کند. با بیتوته همراه باشید و زیباترین مدل‌های مو با ترکیب رنگ ماهاگونی را دنبال کنید.

رنگ موی ماهاگونی

ماهاگونی رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز است که در بین خانم‌ها، به یک رنگ جذاب و پرطرفدار معروف است. رنگ موی ماهاگونی از معدود رنگ‌هایی است که به اکثر چهره‌ها و با رنگ پوست‌های متفاوت می‌آید. این رنگ مو، زیبایی خیره‌کننده‌ای را برای موها ایجاد می‌کند.

 

اگر شما هم رنگ ماهاگونی را برای موهای خود می‌پسندید، می‌توانید با شیوه‌های جدید و متنوع از این رنگ روی موهای خود بهره ببرید. رنگ ماهاگونی را به صورت رنگ کامل و یک دست، آمبره، مش و هایلات و در درجه‌های تیره و روشن می‌توانید روی مو بزنید.

 

همچنین ترکیب سایه هایی روشن به رنگ‌های، قهوه‌ای، صورتی، شرابی، بنفش و ... می‌تواند ترکیب بسیار زیبا و جذابی با رنگ ماهاگونی خلق کند. در ادامه رنگ موی ماهاگونی به صورت‌های مختلف و ترکیب‌های متنوع جهت ایده گرفتن را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۲:۲۹
mona sarabi

علل و درمان یبوست کودکان


یبوست کودکان

 کار نکردن شکم نوزاد در بین بیش از 15 درصد از نوزادان شایع است

 

کار نکردن شکم نوزاد از همان بدو تولد شروع می‌شود. یبوست نوزاد یا همان کار نکردن شکم نوزاد مشکل شایعی است که بیش از 15 درصد از نوزادان از آن رنج می‌برند. یبوست نوزادان در تقریباً تمام موارد خود به خود یا با انجام یک یا دو درمان طبیعی برطرف می‌شود. اما اگر این راهکارها موثر نباشد، باید برای درمان کار نکردن شکم نوزاد با پزشک مشورت کرد.

کارنکردن شکم نوزاد:
یبوست نه تنها وضعیتی آزاردهنده و دردناک برای بزرگسالان بلکه برای نوزادان نیز هست. در زمان یبوست نوزاد تماشای گریه و رنج کشیدن کودک دلبندتان از این ناخوشی بسیار دشوار است. بـیشتر کودکان که دچار یبوست می‌شوند، مشکل زمینه‌ای خاصی ندارند و به اصطلاح پزشکان یبوست آنها علت عملکردی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۶:۱۲
mona sarabi