بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

بهداشت خانواده

وبسایت پزشک خانواده و سلامت

انشاالله در این وبسایت به درج مقالات پزشکی و سلامت خانواده و همچنین معرفی کتابهای کاربردی در این حوزه می پردازیم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آب مروارید


آب مروارید

آب‌ مروارید عبارت‌ است‌ از کدر شدن‌ عدسی‌ چشم. عدسی‌ چشم‌ یک‌ ساختار شفاف‌ و انعطاف‌پذیر در نزدیکی‌ جلوی‌ کره‌ چشم‌ است‌. عدسی‌ کمک‌ می‌کند تا اشیایی‌ که‌ چشم‌ به‌ آنها نگاه‌ می‌کند تار به‌ نظر نرسند و نیز در شکست‌ و تمرکز نور روی‌ شبکیه‌ نقش‌ دارد. عدسی‌ رگ‌ خونی‌ ندارد و توسط‌ زجاجیه‌ که‌ در اطراف‌ آن‌ قرار دارد تغذیه‌ می‌شود. اگر تصلب‌ شرایین‌ موجب‌ عدم‌ تغذیه‌ مناسب‌ زجاجیه شود، عدسی‌ چشم‌ نیز منبع‌ تغذیه‌ خود را از دست‌ خواهد داد (این‌ مشکل‌ اغلب‌ در سنین‌ پیری‌ رخ‌ می‌دهد). سپس‌ شفافیت‌ و انعطاف‌ پذیری‌ عدسی‌ کم‌ می‌شود و آب‌ مروارید اتفاق‌ می‌افتد. آب‌ مروارید ممکن‌ است‌ در یک‌ یا هر دو چشم‌ تشکیل‌ شود. البته‌ در این‌ حالت‌، سرعت‌ رشد آب‌ مروارید در دو چشم‌ ممکن‌ است‌ متفاوت‌ باشد. آب‌ مروارید سرطان‌ نیست‌.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۱:۱۹
mona sarabi

فواید نوشیدن آب لیمو


آب لیمو

لیمو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از بروز چین و چروک پیشگیری می کنند

 انسان برای ادامه حیات به آب وابسته است و فواید سلامت نوشیدن این مایع به خوبی شناخته شده اند. اما اگر علاقه ای به نوشیدن آب خالی ندارید می توانید با افزودن مقداری لیمو نه تنها عطر و طعم بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید سلامت این نوشیدنی را به هرچه بیشتر افزایش دهید.

لیمو سرشار از مواد مغذی است که از آن جمله می توان به ویتامین C، آهن، کلسیم، ویتامین های B-کمپلکس، پتاسیم، فیبر و منیزیم اشاره کرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۷ ، ۱۴:۱۹
mona sarabi